همه آن چیزی که باید در مورد ژئوتکستایل نبافته بدانید

 همه آن چیزی که باید در مورد ژئوتکستایل نبافته بدانید

ژئوتکستایل نبافته چیست

ژئوتکستایل به طور کلی یک نوع پوشش است که برای جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین جداسازی لایه ها، زهکشی و افزایش مقاومت خاک مورد استفاده قرار می گیرد. ژئوتکستایل همچنین نقش مهمی در فیلتراسیون، جاده سازی، راه آهن و همچنین ساخت باند فرود دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. ژئوتکستایل در دو نوع بافته شده و ژئوتکستایل نبافته تولید شده و در بازار عرضه می شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ژئوتکستایل نبافته، ویژگی ها و کاربردهای این محصول آشنا سازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

ژئوتکستایل نبافته
ژئوتکستایل نبافته

ژئوتسکتایل نبافته سمت راست و تفاوت آن با ژئوتکستایل بافته سمت چپ

ژئوتکستایل نبافته مانند پارچه ای از الیاف می باشد که با استفاده از پلی پروپیلن و باند گرما تولید شده است و همچنین پلی پروپیلن و پلی استر با استفاده از روش های مختلفی تولید می شود. این محصول با استفاده از روش های مختلفی تولید می شود که یکی از مهم ترین آن ها را می توان مشت زنی مکانیکی یا سوزنی دانست. این محصول در برابر آب نفوذ پذیر است و مانند ژئوتکستایل بافته شده برای استفاده در محیط های مختلفی مانند محیط های زیر زمین که برای جلوگیری از نفوذ آب استفاده می شود کاربرد ندارد. در ادامه این مقاله ما قصد داریم شما را بیشتر با ژئوتکستایل نبافته آشنا کنیم و ویژگی ها و موارد استفاده از این محصول را مورد بررسی قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

ژئوتکستایل نبافته چیست
ژئوتکستایل نبافته چیست

ژئوتکستایل نبافته

ویژگی های ژئوتکستایل نبافته

ژئوتکستایل نبافته دارای مقاومت کششی کمتری نسبت به ژئوتکستایل بافته شده می باشد ولی استحکام و دوام بسیار بالایی دارد که همین امر سبب شده است تا موارد استفاده از این محصول بسیار گسترده باشد. این محصول بیشتر برای استفاده در محیط های شهری مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده های گسترده ای در مصارف ترافیکی و غیره دارد. در صورتی که قصد دارید از ژئوتکستایل برای زیر سازی خانه های مسکونی استفاده کنید، قطعا ژئوتکستایل نبافته می تواند گزینه مناسب برای شما باشد چرا که این محصول دارای طول عمر بالا در کنار مقاومت و همچنین امکان عبور آب می باشد و در بسیاری از پروژه های مسکونی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. تحمل بار در ژئوتکستایل نبافته بسیار بالاست و از این روی می توان گفت که دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد. در صورتی که قصد دارید از ژئوتکستایل نبافته استفاده کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این کالا آشنا شوید و همچنین با شیوه تولید و موارد کاربرد این محصول آشنایی داشته باشید.

انواع روش های تولید ژئوتکستایل نبافته چیست؟

متداول ترین شیوه تولید برای ژئوتکستایل نبافته را می توان استفاده از روش سوزن کاری و گرما دانست که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم ولی تولید ژئوتکستایل نبافته با روش های دیگری انجام می شود که در این قسمت به بررسی آن ها می پردازیم. برای مثال استفاده از شیوه اکسترود را می توان شیوه دیگری دانست که برای تولید ژئوتکستایل به صورت نبافته استفاده می شود. در این شیوه رشته های اسکترود بر روی یک کمربند جمع آوری می شوند و با استفاده از رول هایی که از پیش گرم شده اند به یکدیگر محکم می شوند، این سری از محصولات معمولا به رنگ خاکستری در می آیند و در بازار عرضه می شوند. اما استفاده از ژئوتکستایل نبافته برای کدام پروژه ها می تواند مناسب باشد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. ژئوتکستایل نبافته دارای کیفیت بسیار زیادی است و در بسیاری از پروژه ها می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود. در ادامه با ما همراه باشید تا کارایی این محصول را بیشتر بشناسید.

خرید ژئوتکستایل
خرید ژئوتکستایل

خرید ژئوتکستایل

کاربرد ژئوتکستایل در صنعت، محیط زیست و پروژه های عمرانی

همانطور که گفته شد، ژئوتکستایل نبافته دارای خاصیت نفوذ پذیری در مقابل آب است ولی از عبور خاک جلوگیری می کند و از همین روی در فیلتراسیون آب می تواند گزینه ای مناسب باشد. همچنین ژئوتکستایل نبافته را می توان برای جلوگیری از تلفیق دو لایه از خاک مورد استفاده قرار داد و این محصول در پروژه های عمرانی می تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد. برای مثال زمانی که یک لوله فرآوری نفتی از یک محیط زیر خاک عبور می کند و یا یک لوله آب از زیر زمین عبور می کند، می توانیم یک لایه حفاظتی از ژئوتکستایل نبافته را برای آن داشته باشیم تا از بروز آلودگی های خاک جلوگیری نماید. این محصول همچنین برای زیر سازی پیاده رو ها و یا استفاده در گاوداری ها و یا مزارع پرورش اسب می تواند گزینه ای مناسب باشد چرا که از فرو رفت فضولات حیوانات و آلودگی خاک جلوگیری به عمل می آورد.

اما در پروژه های عمرانی چه استفاده از این ژئوتکستایل نبافته می توان داشت؟ به طور کلی می توان گفت که در نوعی زهکشی که به عنوان زهکشی فرانسوی شناخته می شود، شما می توانید از ژئوتکستایل نبافته استفاده داشته باشید. همچنین برای زیر سازی و یا روکش کردن آسفالت ها از ژئوتکستایل نبافته استفاده کنید تا عمر آن افزایش داشته باشد. ژئوتکستایل همچنین می تواند گزینه ای مناسب برای جلوگیری از آلودگی محیطی در مراکز دفن زباله های معمولی و یا حتی عفونی بیمارستان داشته باشد و از این روی یکی از مهم ترین ابزارهای عرضه شده در بازار به شمار می رود.

 

مزایای ژئوتکستایل نبافته
مزایای ژئوتکستایل نبافته

ویژگی های ژئوتکستایل نبافته

کلام آخر

ژئوتکستایل نبافته را می توان به عنوان یکی از مهم ترین و برترین پوشش هایی دانست که امروزه در صنعت، راهسازی، عمران، محیط زیست و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این مقاله شما را به طور کامل با ژئوتکستایل نبافته آشنا کنیم و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار سازید. این محصول دارای طول عمر مناسبی بوده و ژئوتکستایل نبافته را برای کاربرد روزمره می باشد که با قیمتی مناسب در بازار عرضه می شود. ژئوتکستایل نبافته را می توان یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در پروژه های مختلف بوده و دارای کیفیت بسیار زیادی می باشد. تولید این محصول با روش های مختلفی انجام می شود و شما می توانید از آن استفاده نمایید.

مطلب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *