با ترموباندینگ آشنا شوید

 با ترموباندینگ آشنا شوید

ترموباندینگ چیست

منسوجات امروزه به یکی از صنایع بسیار بزرگ در دنیا تبدیل شده اند و پارچه ها امروزه یکی از نیازهای بسیار ضروری در جامعه به شمار می روند. نوع خاصی از منسوجات که به صورت بدون بافت تولید می شوند، به عنوان ترموباندینگ شناخته شده و دارای کاربرد بسیار بالایی در صنایع می باشند. ما در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با ترموباندینگ آشنا کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. کاربرد ترموباندینگ در صنایع مختلف باعث شده است تا بیشتر از ۳۰ درصد منسوجاتی که امروزه تولید می شوند، از این روش تولید پیروی کنند. اما ترموباندینگ چگونه تولید می شود و چه موادی برای تولید این محصول مورد استفاده می باشد؟ همچنین در چه مواردی باید از ترموباندینگ استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوالات در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این زمینه به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم.

ترموباندینگ اساسا به روش های مختلفی تولید می شود که مهم ترین آن، گرما دهی می باشد. این ماده در مدل های مختلف دارای کاربرد بسیار زیادی بوده و امروزه با موارد مصرف زیادی همراه شده است. این سری از منسوجات را می توان در صنایع مختلف از جمله صنعت ساخت صندلی ماشین مشاهده کرد.

ترموباندینگ
ترموباندینگ

آشنایی با ترموباندینگ

ترموباندینگ چیست؟

منسوجات نبافته یا ترموباندینگ را می توان یکی از مهم ترین بخش های منسوجات عنوان کرد که امروزه سی درصد از کل صنعت منسوجات را به خود اختصاص داده است. استفاده از مواد پلیمری و پلاستیکی مانند پلی پروپیلن و چسب ها در کنار هوادهی و گرما دهی باعث به وجود آمدن ترموباندینگ می شود. این ماده به صورت رول در کارخانه ها تولید می شود و برای ساخت آن نیازمند استفاده از فر های مخصوصی هستیم که برای ساخت ترموباندینگ استفاده می شوند. تکنولوژی تولید این محصولات در صنایع، تولید محصولات بهداشتی و حتی در صنعت چوب بری، ساخت و ساز و تولید خودرو و ابزار مورد نیاز در آن با گسترش همراه بوده است و امروزه شاهد افزایش استفاده از این ماده می باشیم. اما چرا باید از منسوجات نبافته استفاده کنیم؟ این سوالی است که در بخش بعد به آن پاسخ می دهیم.

اگر بخواهیم موادی که در ساخت ترموباندینگ مورد استفاده هستند را برای شما عنوان کنیم، پلی پروپیلن و مواد پلیمری از این دست در کنار پلاستیک و مواد اتصال دهنده را می توان از مهم ترین اجزای یک ورق ترموباندینگ دانست. با توجه به این توضیحات، در ادامه کاربردهای این ماده را بررسی خواهیم کرد.

تولید ترموباندینگ
تولید ترموباندینگ

تولید ترموباندینگ

کاربرد ترموباندینگ

به طور کلی این ماده به عنوان یک ماده نفوذ پذیر شناخته می شود و از این حیث می تواند کاربرد بسیار زیادی را در صنایع داشته باشد. این ماده همچنین در برابر نفوذ سر و صدا و گرما از خود مقاومت نشان می دهد و از این روی در صنعت عایق کاری یا روکش عایق ها می تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد. ترموباندینگ همچنین می تواند یکی از مهم ترین ابزاری باشد که در صنایع شیمیایی و تاسیسات به عنوان یک ماده اولیه فیلتراسیون به شمار می رود و دارای کاربرد بالایی می باشد. در واقع وزن سبک و همچنین قیمت ارزان ترموباندینگ، این ماده را به یکی از بهترین ابزار موجود در بازار تبدیل کرده است و شما می توانید با خیال راحت این محصول را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. کاربردهای صنعتی ترموباندینگ بسیار گسترده است و همانطور که مشاهده کردید از این ماده می توان در پروژه های عمرانی هم استفاده کرد که باعث شده است تا کارایی این کالا افزایش بسیار بالایی داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که ترموباندینگ یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در صنایع است و در روکش ها و ابزار نظافت و فیلتراسیون نیز دارای کاربرد می باشد.

ترموباندینگ چیست
ترموباندینگ چیست

خرید ترموباندینگ

کاربرد ترموباندینگ در منازل، لباس و صنعت لوازم پزشکی

ترموباندینگ ها دارای کاربرد بسیار زیادی می باشند. تقریبا تمامی ما امروزه از دستمال مرطوب استفاده می کنیم و بهتر است بدانید که نوع جنس این دستمال ها از منسوجات نبافته با ضخامت بسیار کم می باشد. همچنین در ساخت برخی از روکش های پزشکی که در بیمارستان ها استفاده می شود، به دلیل رعایت موارد بهداشتی و عدم توانایی در استفاده مجدد از روکش، از روکش های ترموباندینگ استفاده می شود. در تولید لباس ها نیز ترموباندینگ ها دارای کاربرد می باشند و به عنوان یک لایه در لباس های زمستانه مورد استفاده می باشند. علاوه بر این، اگر برای خرید دستمال های مخصوص نظافت به سوپرمارکت ها مراجعه کنید، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب های پیش روی شما پارچه های نبافته یا ترموباندینگ ها می باشند. این محصولات با استفاده از متد های مختلفی تولید می شوند و نقش مهمی را در صنعت لوازم پزشکی و زندگی روزمره ما ایفا می کنند. از این روی می توان گفت که بخش مهمی از صنایع و همچنین لوازم پزشکی در صورت عدم استفاده از ترموباندینگ دچار مشکل می شود و نمی تواند کارایی بالایی داشته باشد.

کاربرد ترموباندینگ
کاربرد ترموباندینگ

ترموباندینگ

کلام آخر

ترموباندینگ را می توان به عنوان یکی از بهترین انتخاب های پیش رو برای استفاده در صنایع مختلف عنوان کرد. این ماده همانطور که گفته شده در واقع منسوجات نبافته ای است که با متد های مختلفی تولید می شود. از جمله شیوه های تولید این محصول می توان به استفاده از مواد شیمیایی و یا استفاده از روش های گرما دهی و سوزن کاری اشاره کرد که در تولید منسوجات نبافته دارای نقش بسیار بالایی می باشد. منسوجات نبافته قیمت مناسبی دارند و به همین دلیل استفاده از آن ها در دنیای امروز با گسترش بسیار زیادی همراه بوده است.

استفاده از ترموباندینگ در بسیاری از صنایع انجام می شود و ما می توانیم این ماده را با قیمتی مناسب خریداری کنیم. در صورتی که قصد خرید ترموباندینگ را داشته باشید، باید در زمینه نوع و کاربرد آن با کارشناسان مربوطه مشورت کرده و بر این اساس نسبت به خرید محصول اقدام نمایید. تولید ترموباندینگ بسیار ساده است و این تکنولوژی در عین سادگی توانسته است جای خود را برای بسیاری از صنایع باز کند و از این روی گزینه ای مطلوب برای استفاده در صنایع و علم پزشکی می باشد. ما در این مقاله شما را با ترموباندینگ بیشتر آشنا کردیم.

gameever

مطلب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *